Przebieg kariery

1993:

Początek kariery to starty Fiatem 125p. Samochód służył do wyrobienia licencji rajdowej

1993-1996:

Okazjonalne starty VW Golfem II w imprezach niższej rangi.

1997:

Prawdziwa rajdowa przygoda rozpoczęła się od zakupu N-grupowego Opla Kadetta od Janusza Kuliga. Wspólnie z bratem Grzegorzem rozpoczęli rajdową przygodę. Pierwszy poważny sukces przyszedł bardzo szybko. Na Rajdzie Barbórki Cieszyńskiej załoga zajęła 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, ulegając jedynie… Leszkowi Kuzajowi.

1998:

Utrata homologacji Opla Kadetta, zmusiła załogę do zmiany samochodu. Wybór padł na N-grupowe Renault Clio Williams sprowadzone z Belgii. Michał wraz z Grzegorzem wywalczyli tytuł wicemistrza Polski w klasie N-3 oraz zajęli doskonałe 3 miejsce w klasyfikacji F2. Dużym sukcesem tego sezonu było wygranie Rajdu Polski w klasie N-3.

1999:

W sezonie 1999 załoga braci z Bochni pozostała przy tym samym samochodzie. Załoga po zaledwie 5eliminacjach sięgnęła pewnie po tytuł Mistrza Polski w klasie N-3 oraz zajęła 3 miejsce w F2.

2000:

W sezonie 2000 bracia Bębenkowie pojawili się na trasach Mistrzostw Polski A-grupowym Renault Megane, które niegdyś było samochodem treningowym Janusza Kuliga. W Rajdzie Krakowskim okazjonalnie wystartowali Mitsubishi Lancer`em EVO III gr. N. Założeniem taktycznym było wywalczenie lepszej pozycji w „ośce”, niż w roku poprzednim. Niestety samochód okazał się bardzo awaryjny, co skutkowało zakończeniem sezonowej rywalizacji na 5 miejscu w F2.

2001:

Sezon 2001 był rokiem przełomowym. Po raz pierwszy Michał i Grzegorz Bębenek rozpoczęli regularne starty samochodem czteronapędowym. Na sukcesy nie trzeba było długo czekać. Załoga wygrywa Rajd Krakowski i Rajd Polski w N-4. Wygrywa pewnie walkę z Pawłem Dytko o tytułu Wicemistrzów Polski w gr. N.

2002:

W roku 2002 starty w RSMP rozpoczęły się niezbyt szczęśliwie – braci z Bochni nie zdobywają punktów w dwóch pierwszych eliminacjach. Nie do końca udany występ w Rajdzie Polski, powoduje zawieszenie startów w RSMP. Załoga decyduje się na start w Rajdzie Wisły – Toyotą Corollą WRC, który kończy na 2 miejscu w klasyfikacji generalnej!

2003:

Rajdowy sezon 2003 to powrót Michała i Grzegorza do rywalizacji w gr. N za kierownicą Lancera EVO VI. Załoga kilkakrotnie zdobywa 2 miejsce w klasie, wygrywa Rajd Kormoran i Rajd Śląski w grupie N. Sezon 2003 przyniosi powtórkę sprzed dwóch lat – bracia Bębenek, stoczyli zacięty bój o mistrzostwo w grupie N z Sebastianem Fryczem, ale ostatecznie musi zadowolić się tytułem Wicemistrza Polski w gr. N.

2004:

To rok przełomy dla polskich rajdów. Po wycofaniu aut WRC z RSMP rywalizację zdominowały auta gr. N. W tej sytuacji bracia Bębenkowie, startując kolejną ewolucją Lancera (VII), powtórzyli sukces z poprzedniego roku w gr. N, a także zostali Wicemistrzem Polski w klasyfikacji generalnej, ulegając jedynie Leszkowi Kuzajowi.

2005:

W 2005 roku załoga braci z Bochni za kierownicą Lancera Evo VIII wygrywa pierwszą eliminację – Rajd Elmot i stają się liderami Mistrzostw Polski w klasyfikacji generalnej. Pozostają nim, aż do zakończenia ostatniej rundy – Rajdu Wawelskiego, gdzie zajmuje 3. miejsce, przegrywając z Leszkiem Kuzajem, z którym walczyli o tytuł mistrzowski. Ostatecznie załoga po raz drugi w karierze zostaje Wicemistrzami Polski w klasyfikacji generalnej, ale jednocześnie Mistrzami Polski w gr. N.

2006:

W 2006 załoga braci z Bochni kontynuuje starty w RSMP za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX. Załoga staje na najwyższym stopniu podium klasyfikacji generalnej podczas Rajdu Nikon i Rajdu Warszawskiego. Sezon kończy się zdobyciem tytułów drugiego Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej i drugiego Wicemistrz Polski w klasyfikacji grupy N.

2007:

Sezon startów to pełen cykl RSMP za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX. Pomimo trudnego sezonu (wycofanie sponsora strategicznego) udaję się załodze zająć kilka razy miejsca na podium podczas Rajdu Lotos Balic Cup, Rajdu Rzeszowskiego i Rajdu Orlen. Michał i Grzegorz Bębenek zajmują ostatecznie czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej i czwarte miejsce w klasyfikacji grupy N na koniec sezonu RSMP.

2008:

To powrót załogi z Bochni do wysokiej formy. Załoga w pięknym stylu i po zaciętej walce wygrywa 65. Rajd Polski w klasyfikacji generalnej i odnosi jeden z największych sukcesów w karierze. Podczas Rajdu Rzeszowskiego zajmuję bardzo wysokie 2 miejsce w klasyfikacji generalnej. Sezon kończy się zdobyciem tytułu drugiego Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej, Wicemistrz Polski w grupie N.

2009:

To kolejny sezon regularności wyników i wysokiej formy. 66. Rajd Polski będący rundą WRC, pada łupem braci Bębenków w grupie N. Załoga jako jedyna polska załoga, wygrywa rundę Mistrzostw Świata!. W ostatniej rundzie Rajdzie Dolnośląskim załoga zajmuje 3 miejsce w klasyfikacji generalnej. Sezon RSMP kończy się zdobyciem tytułu drugiego Wicemistrz Polski w grupie N.

2010:

Po 9 latach spędzonych w samochodzie czteronapędowym, Michał i Grzegorz Bębenkowie cały sezon spędzają w przednionapędowym Citroenie C2 R2 Max. Załoga wygrywa 7 z 8 eliminacji RSMP w grupie R, zwyciężając bezapelacyjnie w Pucharze Citroena. Załoga zdobywa tytuły: Mistrzów FIA CEZ w grupie A, Mistrzów Polski w grupie R.

2011:

Sezon 2011 przynosi dużo zmian. Michał i Grzegorz Bębenkowie nawiązują współpracę z firmą ORLEN OIL i rozpoczynają starty w zespole Platinum Rally Team w pełnym cyklu Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Po roku przerwy zawodnicy przesiadają się do czteronapędowej rajdówki. W inaugurującym sezon rajdzie zimowym startują w Lancerze Evo IX i zajmują drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Przed kolejną imprezą przesiadają się do nowej ewolucji Mitsubishi Lancera, która następnie jest dostosowana do wymogów klasy R4/S2000. Sezon kończą na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej Platinum RSMP oraz klasie R4/S2000.

2012:

Kolejny sezon to przesiadka do długo wyczekiwanego samochodu Super 2000. Wybór padł na Peugeota S2000 obsługiwanego przez węgierską stajnię Tagai Racing Technology. Michał i Grzegorz zaprzyjaźnili się z nową rajdówką niemal od pierwszych kilometrów. Sezon okazał się bardzo udany, załoga Platinum Rally Team ukończyła go z tytułem wicemistrzów kraju.