Załoga Platinum Rally Team

Michał Bębenek – kierowca

Data urodzenia: 3 października 1976 roku
Stan cywilny: żonaty
Miejsce zamieszkania: Bochnia
Pierwszy Rajd w Mistrzostwach Polski: Rajd Zimowy w 1998 roku
Pierwszy sukces: 1 miejsce w 1998 roku w klasie N-3 w Rajdzie Polskim
Hobby: narty, rower, piłka nożna

 

Grzegorz Bębenek – pilot

Data urodzenia: 23 grudnia 1972 roku.
Stan cywilny: żonaty
Miejsce zamieszkania: Bochnia
Pierwszy Rajd w Mistrzostwach Polski: Rajd Zimowy w 1998 roku
Pierwszy sukces: 1. miejsce w 1998 roku w klasie N-3 w Rajdzie Polskim
Hobby: narty, piłka nożna

 

Najważniejsze osiągnięcia:

  • 1998 – Wicemistrz Polski N-3
  • 1999 – Mistrz Polski w klasie N-3, drugi Wicemistrz Polski w F-2
  • 2001 – Wicemistrz Polski w grupie klasie N-4
  • 2003 – Wicemistrz Polski w grupie N
  • 2004 – Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej i klasyfikacji grupy N
  • 2005 – Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej i Mistrz Polski w klasyfikacji grupy N
  • 2006 – Drugi Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej i drugi Wicemistrz Polski w klasyfikacji grupy N
  • 2007 – Czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej i czwarte miejsce w klasyfikacji grupy N
  • 2008 – Drugi Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej, Wicemistrz Polski w grupie N. Zwycięstwo w 65. Rajdzie Polski
  • 2009 – Drugi Wicemistrz Polski w grupie N. Zwycięstwo w 66. Rajdzie Polski gr. N
  • 2010 – Mistrzowie FIA CEZ w grupie A, Mistrzowie Polski w grupie R, zwycięstwo w CRTP

Przebieg kariery:

1993: Początek kariery to starty Fiatem 125p. Samochód służył do wyrobienia licencji rajdowej

1993-1996: Okazjonalne starty VW Golfem II w imprezach niższej rangi.

1997: Prawdziwa rajdowa przygoda rozpoczęła się od zakupu N-grupowego Opla Kadetta od Janusza Kuliga. Pierwszy poważny sukces przyszedł bardzo szybko. Na Rajdzie Barbórki Cieszyńskiej załoga zajęła 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, ulegając jedynie… Leszkowi Kuzajowi.

1998: Utrata homologacji Opla Kadetta, zmusiła załogę do zmiany samochodu. Wybór padł na N-grupowe Renault Clio Williams sprowadzone z Belgii. Michał wraz z Grzegorzem wywalczyli tytuł wicemistrza Polski w klasie N-3 oraz zajęli doskonałe 3 miejsce w klasyfikacji F2. Dużym sukcesem tego sezonu było wygranie Rajdu Polski w klasie N-3.

1999: W sezonie 1999 załoga braci z Bochni pozostała przy tym samym samochodzie. Załoga po zaledwie 5 eliminacjach sięgnęła pewnie po tytuł Mistrza Polski w klasie N-3 oraz zajęła 3 miejsce w F2.

2000: W 2000 roku bracia Bębenkowie pojawili się na trasach Mistrzostw Polski A-grupowym Renault Megane, które niegdyś było samochodem treningowym Janusza Kuliga. W Rajdzie Krakowskim okazjonalnie wystartowali Mitsubishi Lancerem EVO III gr. N. Założeniem taktycznym było wywalczenie lepszej pozycji w „ośce”, niż w roku poprzednim. Niestety samochód okazał się bardzo awaryjny, co skutkowało zakończeniem sezonowej rywalizacji na 5 miejscu w F2.

2001: Sezon 2001 był rokiem przełomowym. Po raz pierwszy Michał i Grzegorz Bębenek rozpoczęli regularne starty samochodem czteronapędowym. Na sukcesy nie trzeba było długo czekać. Załoga wygrała Rajd Krakowski i Rajd Polski w N-4. Wyprzedziła także Pawła Dytko w walce o tytułu Wicemistrzów Polski w gr. N.

2002: W roku 2002 starty w RSMP rozpoczęły się niezbyt szczęśliwie – braci z Bochni nie zdobyli punktów w dwóch pierwszych eliminacjach. Nie do końca udany występ w Rajdzie Polski, powoduje zawieszenie startów w RSMP. Załoga decyduje się na start w Rajdzie Wisły – Toyotą Corollą WRC, który kończy na 2 miejscu w klasyfikacji generalnej!

2003: Rajdowy sezon 2003 to powrót Michała i Grzegorza do rywalizacji w gr. N za kierownicą Lancera EVO VI.  Załoga kilkakrotnie zdobywa 2 miejsce w klasie, wygrywa Rajd Kormoran i Rajd Śląski w grupie N. Nie obyło się także bez powtórki sprzed dwóch lat – bracia Bębenek, stoczyli zacięty bój o mistrzostwo w grupie N z Sebastianem Fryczem, ale ostatecznie musieli zadowolić się tytułem Wicemistrzów Polski.

2004: To rok przełomy dla polskich rajdów. Po wycofaniu aut WRC z RSMP rywalizację zdominowały auta gr. N. W tej sytuacji bracia Bębenkowie, startując kolejną ewolucją Lancera (VII), powtórzyli sukces z poprzedniego roku w gr. N, a także zostali Wicemistrzami Polski w klasyfikacji generalnej, ulegając jedynie Leszkowi Kuzajowi.

2005: W 2005 roku załoga za kierownicą Lancera Evo VIII wygrała pierwszą eliminację – Rajd Elmot i stała się liderem Mistrzostw Polski w klasyfikacji generalnej. Przewodnictwo w serialu trwało aż do zakończenia ostatniej rundy – Rajdu Wawelskiego, gdzie zajmują 3. miejsce, przegrywając z Leszkiem Kuzajem, z którym walczyli o tytuł mistrzowski. Ostatecznie załoga po raz drugi w karierze zostaje Wicemistrzami Polski w klasyfikacji generalnej, ale jednocześnie Mistrzami Polski w gr. N.

2006: Załoga z Bochni kontynuuje starty w RSMP za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX. Staje na najwyższym stopniu podium klasyfikacji generalnej podczas Rajdu Nikon i Rajdu Warszawskiego. Sezon kończy się zdobyciem tytułów drugiego Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej i drugiego Wicemistrz Polski w klasyfikacji grupy N.

2007: Sezon to pełen cykl RSMP za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX. Pomimo problemów (wycofanie sponsora strategicznego) udaję się zająć kilka razy miejsca na podium: podczas Rajdu Lotos Balic Cup, Rajdu Rzeszowskiego i Rajdu Orlen. Michał i Grzegorz Bębenek zajmują ostatecznie czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej i czwarte miejsce w klasyfikacji grupy N na koniec sezonu RSMP.

2008: To powrót załogi z Bochni do wysokiej formy. Duet Bębenek-Bębenek w pięknym stylu i po zaciętej walce wygrywa 65. Rajd Polski w klasyfikacji generalnej odnosząc jeden z największych sukcesów w karierze. Podczas Rajdu Rzeszowskiego zajmuję bardzo wysokie, 2 miejsce w klasyfikacji generalnej. Sezon kończy się zdobyciem tytułu drugiego Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej i Wicemistrza Polski w grupie N.

2009: To kolejny sezon regularności wyników i wysokiej formy. 66. Rajd Polski będący rundą WRC, pada łupem braci Bębenków w grupie N. Jako jedyna polska załoga, wygrywa eliminację Mistrzostw Świata! W ostatniej rundzie, Rajdzie Dolnośląskim zajmuje 3 miejsce w klasyfikacji generalnej. Sezon RSMP kończy się zdobyciem tytułu drugiego Wicemistrz Polski w grupie N.

2010: Po 9 latach w samochodzie czteronapędowym, Michał i Grzegorz Bębenkowie cały sezon spędzają w przednionapędowym Citroenie C2 R2 Max. Załoga wygrywa 7 z 8 eliminacji RSMP w grupie R, zwyciężając bezapelacyjnie w Pucharze Citroena. Załoga zdobywa tytuły: Mistrzów FIA CEZ w grupie A, Mistrzów Polski w grupie R.

Ciekawe informacje w pigułce dotyczące załogi:

Michał Bębenek podczas swoich wszystkich startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski był zawsze pilotowy przez swojego brata Grzegorza

Jedyny start Michała Bębenka z innym pilotem miał miejsce podczas 29. Rajdu Cieszyńskiej Barbórki w 2001 roku, która była ostatnią rundą Rajdowego Pucharu PZM. Wtedy pilotem kierowcy z Bochni był Jarek Baran. Załoga wygrała rajd w klasyfikacji generalnej.

 

Samochody, którymi do tej pory startowała załoga:

  • Fiat 125p,
  • VW Golf II,
  • Opel Kadett gr. N,
  • Renault Clio Williams gr N,
  • Renault Megane gr. A,
  • Mitsubishi Lancer Evo III gr N,
  • Mitsubishi Lancer Evo VI gr. N,
  • Toyota Corolla WRC,
  • Mitsubishi Lancer Evo VII gr. N,
  • Mitsubishi Lancer Evo VIII gr. N,
  • Mitsubishi Lancer Evo IX gr. N,
  • Citroen C2 R2 Max

Mitsubishi Lancer Evo X grupy N:

Silnik:

  • Opracowany na bazie seryjnego silnika 4G63 MIVEC
  • Pojemność: 1998 cm3
  • Średnica/skok: 85,05 mm x 88,1 mm
  • Moc maksymalna: 295 KM/4500 obr/min
  • Moment obrotowy maksymalny: 570 Nm/ 3500 obr/min
  • Prędkość maksymalna: 190-220 km/h

Przeniesienie napędu:

  • Napęd na wszystkie koła z aktywnym centralnym dyferencjałem, przedni i tylny dyferencjał z mechanizmem różnicowym antypoślizgowym

Sprzęgło:

  • Hydrauliczne (Ralliart)

Skrzynia biegów:

  • 5-biegowa, kłowa

Układ hamulcowy:

  • Przód: tarcze wentylowane
  • Asfalt: 355 mm
  • Szuter: 300 mm
  • Tył: tarcze wentylowane
  • Asfalt i szuter: 295 mm

Zawieszenie:

  • Mc Pherson z przodu i tyłu, odwrócony amortyzator, drążek stabilizatora na sprężynach śrubowych

Układ kierowniczy:

  • Układ kierowniczy zębatkowy wspomagany hydraulicznie

Koła:

  • Asfalt: OZ 8″x17″
  • Nawierzchnia szutrowa: OZ 7″x15″

Opony:

  • BF Goodrich

Konstrukcja:

  • Nadwozie z klatką, wzmocnione
  • Osłona silnika

Wymiary:

  • Długość: 4490 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Waga: 1310 kg

Obsługa samochodu:

Stec Rally Auto Moto Sport Poland

Obsługą samochodu będzie zajmowała się stajnia rajdowa, której założycielem jest Zbigniew Stec, przedsiębiorca i kierowca rajdowy, posiadający wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu do rajdów aut marki Mitsubishi. Mitsubishi Stec Ralliart była pierwszą w Polsce firmą, która profesjonalnie zaczęła zajmować się przygotowaniem samochodów do rajdów. Zbigniew Stec był jednym z pierwszych kierowców rajdowych startujących samochodem marki Mitsubishi i znacząco przyczynił się do popularyzacji samochodów japońskiego koncernu w sportach motorowych w naszym kraju. Początkowo firma oferowała samochody Mitsubishi Lancer Evo III przygotowane w grupie N, stopniowo poszerzając swoją ofertę aż do najnowszej generacji samochodów Mitsubishi Lancer Evo X. Bezpośrednie kontakty Zbigniewa Steca z zachodnimi firmami takimi jak: Ralliart Germany oraz Co Sport z Wielkiej Brytanii, sprawiały, że zespoły rajdowe współpracujące ze Mitsubishi Stec Ralliart miały gwarancję wykorzystania najnowszych technologii w profesjonalnym przygotowaniu i serwisowaniu samochodów.

Sponsorzy teamu

ORLEN OIL

Spółka ORLEN OIL Sp. z o.o. to czołowy producent i dystrybutor środków smarnych dla motoryzacji i przemysłu. Dzięki szerokiej ofercie produktowej ORLEN OIL jest w stanie zaspokoić potrzeby wszystkich odbiorców – zarówno indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

Firma w swojej ofercie posiada szeroki asortyment produktów obejmujący:

  • najwyższej jakości oleje dla motoryzacji – Platinum, które spełniają a nawet przewyższają jakościowe wymagania norm europejskich i amerykańskich,
  • szeroką gamę olejów dla motoryzacji ORLEN OIL
  • oleje dla rolnictwa i leśnictwa AGRO,
  • oleje przemysłowe (hydrauliczne, sprężarkowe, przekładniowe, hartownicze),
  • oleje technologiczne (emulgujące, antydhezyjne, obróbcze),
  • smary plastyczne,
  • płyny eksploatacyjne,
  • kosmetyki Platinum IMPACT i chemię samochodową,
  • rozpuszczalniki,
  • bazy olejowe.

Otrzymane na oleje ORLEN aprobaty i dopuszczenia producentów samochodów oraz efektywne działania rynkowe powodują znaczny wzrost sprzedaży olejów silnikowych wysokich klas.

W celu maksymalizacji satysfakcji i zadowolenia Klientów spółka wprowadziła specjalistyczny serwis olejowy POWER SERVICE, który rozwiązuje wszelkie problemy związane z doborem środków smarnych bezpośrednio w siedzibie Klienta.

 

Sonax

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe PARYS Sp. z o.o. powstało w 1991 roku. Od początku swojej działalności jest związane z branżą motoryzacyjną. PARYS Sp. z o.o. posiada wyłączność na dystrybucję na polskim rynku produktów marek: Atas, SONAX, Prestone, Xeramic, Holts, Simoniz, Druchema. Podstawą działalności firmy jest sprzedaż hurtowa chemii motoryzacyjnej (m.in. kosmetyki samochodowe, płyny eksploatacyjne, preparaty dla myjni automatycznych i ręcznych, produkty dla warsztatów samochodowych i warsztatów blacharsko-lakierniczych) oraz akcesoriów samochodowych. Produkty oferowane przez firmę są dostępne praktycznie na każdej stacji paliwowej w kraju, w sieciach hipermarketów, na myjniach samochodowych, w warsztatach samochodowych oraz sklepach motoryzacyjnych.

 

BlachStal

W trakcie 16-tu lat dynamicznego rozwoju stała się jednym z największych producentów blach dachowych w Polsce. Zatrudnia blisko 150 wyspecjalizowanych pracowników w zakładzie produkcyjnym w Bochni, administracji i serwisie technicznym w Rabce oraz w 40 oddziałach sprzedaży na terenie Polski i 6 na terenie Słowacji. Dostawcami surowca do produkcji dachówek blaszanych oraz trapezów są największe światowe koncerny produkujące stal: ArcelorMital, Thyssen Krupp, USSteel. Firma dostarcza na rynek kompletny system dachowy (blacha dachowa, akcesoria, obróbki blacharskie, systemy rynnowe).

 

Igloo

Firma istnieje od 1986 roku. Stawia na produkcję niezawodnych, innowacyjnych i nowoczesnych urządzeń dla handlu i gastronomii. W ofercie znajdują się setki pozycji asortymentowych, które zaspokoją oczekiwania klientów, a są to między innymi: urządzenia chłodnicze – lady, witryny, regały, szafy, komory, urządzenia mroźnicze, urządzenia technologiczne – stoły i regały wykonane ze stali nierdzewnej, ciągi kuchenne, kuchnie, patelnie, frytownice, piece konwekcyjno parowe i inne. Bary, restauracje, stołówki, hotele itp. stanowią również szeroką grupę odbiorców urządzeń. Igloo posiada możliwość wykonywania kompleksowych realizacji począwszy od projektu poprzez produkcję, aż po montaż i sprawny serwis. Swoje wyroby oferuje również na wymagających rynkach UE, Azji, USA Kanady i oczywiście Polski.

 

Recaro

RECARO jest obecne w Polsce od listopada 2002 roku, kiedy to generalnym importerem została firma US Motor Sp. z o.o. z siedzibą w Piastowie pod Warszawą. W grudniu 2005 roku prawa importerskie zostały przekazane firmie Logis S.A. z Rawy Mazowieckiej. RECARO jest marką wykorzystywaną w samochodach rajdowych. W ekstremalnych warunkach zwycięża tylko absolutna perfekcja i oryginalność. Z równą pasją RECARO tworzy foteliki samochodowe dla dzieci.

 

AQQ

Powstanie F.P.H. AQQ datuje się na styczeń 1991 r. jako kontynuację rodzimego przemysłu ślusarskiego, sięgającą lat 60-tych XX wieku. Siedziba firmy znajduję się w miejscowości Siepraw (15 km od Krakowa).

Głównym filarem działalności firmy jest import artykułów przemysłowych z Dalekiego Wschodu i ich dystrybucja na terenie kraju. Podstawowym atutem firmy jest rzetelność i terminowość dostaw. Posiadamy potencjał techniczny umożliwiający realizację zapotrzebowań firm z możliwością jego zwiększenia. Oferta to szeroki zakres produktów, który z roku na rok się powiększa.